Folketingskandidat

Christine Dal Thrane, Folketingskandidat i Hvidovre for Venstre

Venstre i Hvidovre stiller med Christine Dal Thrane som kandidat til folketinget.

Christine Dal Thrane

Christine Dal, har sit daglige virkesom sygeplejerske på Hvidovre Hospital i Gastroenheden og sidder i regionsrådet i region Hovedstaden, hvor hun bl.a. sidder med hele sundhedsområdet og blev valgt i 2017.

"Christine er et stærkt bud på en kandidat til folketinget, der uden tvivl kan være med til at præge sundhedsdagsordenen på Christiansborg, med en stemme der kommer direkte fra praksis og tæt på patienterne"

Christine har foruden sit job på det lokale hospital også mange relationer til Hvidovre, hvor både hendes mor og mand Jesper er født og opvokset. Christine har udover en stærk sundhedsdagsorden, en lang række lokale mærkesager, som vores lokale Venstreforening bakker op om. Herunder etablering af sundhedshuse med kliniske fællesskaber til at sikre praktiserende lægedækning for alle i kommunen. Og vil kæmpe mod sundhedsskadelig røg og støj fra kommunens motorveje i forhold til naboerne. Vi er glade for at have fået en stærk lokal kandidat til det kommende folketingsvalg og glæder os til samarbejdet.