27. februar 2018

Vi har brug for din støtte

Støt Venstre ved at blive medlem i dag

Hvidovre har et kæmpe potentiale

Byen ligger placeret op ad landets hovedstad, har gode transport muligheder og eget industriområde. Tæt på vand med egen havn og strand og har unikke beboer som en filmby og en vingård.

I Venstre vil vi gerne have gang i Hvidovres udvikling igen. Udviklingen her i Hvidovre har stået stille alt for længe. Vi vil sikre at institutioner, faciliteter og servicen løbende forbedres og afbureaukratiseres.

Hos nabobyerne Brøndby, Rødovre og København er mange nye spændende boligbyggerier i gang. Både leje, andel- og ejerboliger, mens den slags er gået helt i stå i Hvidovre.

Andre byer satser også på at blive mere erhvervsvenlig og tiltrække arbejdspladser, uddannelsesinstitutioner osv. På dette område er vi også alt for passive i Hvidovre, og mange grunde står tomme i byens erhvervsområde. Flere erhversmålinger placerer Hvidovre i den kedelige ende.

Byens skoler og institutioner har behov for fornyelse og forbedring. Byens bedste skole er kun nr. 214 i landet, og halvdelen af skolerne er ikke en gang i top 900.

Debatten om Risbjerggaard er et godt eksempel på, at byrådet ikke formår at skabe et bedre Hvidovre. Gårdens fremtid har nu været debatteret i mere end 20 år, og der er stadig ikke taget nogen afgørelse.

Venstre vil forbedre Hvidovre og udnytte byens store potentiale. Støt os med inspiration, ideer og måske et medlemskab. Du kan have tillid til Venstre.

Jeg hedder Anette og er formand for Venstre i Hvidovre.

Vi er en lokalforening som arbejder på at trække Hvidovre i den rigtige retning, for at vores by kan blive et godt og trygt sted at bo. Foreningen støtter også vores nuværende Venstre regering, som arbejder hårdt på at skabe et bedre Danmark.

I Hvidovre har vi en bestyrelse på 5 medlemmer, som hjælpes af en række aktive medlemmer. Vi har løbende aktiviteter for medlemmer, som groft sagt kan deles i to typer. Der er de politiske aktiviteter, hvor du kan deltage i formøder til kommunalbestyrelsesmøder, opstillingsmøder og generalforsamling. Her snakkes der meget politik, og planlægges poster, valgkamp osv.

Den anden del som vi også prioritere højt er det sociale. Her mødes vi til bl.a. nytårskur, juleafslutning og vores månedlige cafe møde.

Sidste torsdag i hver måned mødes vi et par timer på Cafe E i Frihedens Center. Alle er velkommen og her kan du møde både bestyrelsen, KB medlemmerne og en del af vores medlemmer.

Vi prøver også at være synlige og tilgængelig i bybilledet. Vi er altid med på Kæmpernes marked foran rådhuset. Her møder vi borgerne ansigt til ansigt, og får ofte nogle gode input til hvad der er vigtig for dem og byen.

Vi har også passive medlemmer – dem er vi også meget glade for. Alle som vælger at støtte vores parti med et medlemskab, er med til at øge vores muligheder for at få mere indflydelse.

3-4 gange årligt vil du modtage vores medlemsnyt. Du har også mulighed for at følge os online og deltage i debatten. Vi har bl.a. en lukket Facebook gruppe, hvor medlemmer kan kommunikere frit med bestyrelsen og KB medlemmerne.

Jeg håber denne lille appetitvækker har givet dig lyst til at støtte Venstre med et medlemskab.

Anette Farnø Skourup