Vejen til et stærkere og bedre Hvidovre

Næsten halvdelen af landets kommuner, er ledet af en Venstre borgmester. Det har ikke givet disse kommuner mindre velfærd, men i stedet en mere effektive kommune som køre længere på literen. En kommune hvor der også er plads til at se på skattelettelser til borgerne og erhvervslivet.

Dette handlingsprogram er Venstres bud på, hvordan vi gør Hvidovre stærkere og bedre for alle byens borgere. Venstre kan ikke gøre det alene. Derfor er vi klar til at samarbejde med alle partier, som vil sætte handling bag deres partiprogram, og skubbe forandring mod det bedre i gang.

Hvidovres potentiale

Hvidovre er en forstad til landets hovedstad København, hvilket giver en række fordele og ulemper.

Hvidovres borgere har let adgang til København og alle dens tilbud i form af uddannelse, arbejdspladser, kultur og shopping. Derfor er mange af kommunens egne muligheder ofte i hård konkurrence med København og byens andre nabokommuner. Men Hvidovre har selv meget at byde på og især inden for disse områder ligger der et potentiale, som der skal bygges videre på